SEGALA YANG AKU TULIS DI SINI HANYALAH PENDAPAT PERIBADI AKU. JANGAN DIPUTARKAN.. SEGALA RESPOND KEPADA BLOG INI ADALAH DI ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI

SELAMAT DATANG

TERUSKAN MELEKAT! HARI-HARI MAU SENSASI DAN KEBENARAN UNTUK MALAYSIA SECARA JUJUR DAN IKHLAS

Friday, May 6, 2011

Jururawat : oh kenapa kau begitu pemalas


Bila baca jer tajuk ni mesti korang ingat aku nak kutuk misi-misi ni.. sorry eh joyah, aku tak ada niat nak mengutuk mereka memandangkan layanan tahap sempurna gaban yang mereka berikan ketika isteriku ku melahirkan anak dulu... Punyalah baik walaupun spital kerajaan jer... cuma satu ni jer yang terkecuali

Itu bukan topiknya, apa yang nak aku nyatakan di sini ialah mengenai satu situasi di sebuah hospital ni... Korang tau tak bahawasanya kat hospital ni ada macam-macam level jururawat yang bekerja siang dan malam bertungkus lumus menjaga pesakit?? hah tak tau kan?? aku pun tak berapa tahu (lawak ulangan, kelakar tak??)

tapi adalah satu nurse yang dikenali sebagai sister ni bekerja siang dan malam (nampak macam nak puji tapii...) ye siang malam MEMBUTA maksudnya taknak buat kerja.... binawe.. kerjanya pergi ker hospital lepas tu lepak2. kemudian lepas tu tak naik ward. mentang-mentanglah dia ni berjawatan sister punyalah haprak mengarahkan staff nurse jer kerjanya... last2 staft nurse kena buat kerja.. Badigol sood betul.. Patutnya kan dia yang patut lebih kerja sebab ya lah staff nurse tak lah berpengalaman macam dia.. Atau aku suspect sebenarnya dia ni tak kerja selama ni sebab tu tak tau nak buat kerja.. PEMALAS...

Hmmm.. aku mcm pelik je nak komen pasal jururawat tapi aku luahkan ni sebab kesian kat jururawat bawahan ni yang menjadi kuli batak sister longkang tu..

2 comments:

  1. assalam..tugas sister memang berjalan-jalan untuk memantau tugas staff nurse dan keadaan wad..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah... Tapi kalau kerjanya dah melepak je tmpat duduk... Hmmmmmm susah nk kata

      Delete