SEGALA YANG AKU TULIS DI SINI HANYALAH PENDAPAT PERIBADI AKU. JANGAN DIPUTARKAN.. SEGALA RESPOND KEPADA BLOG INI ADALAH DI ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI

SELAMAT DATANG

TERUSKAN MELEKAT! HARI-HARI MAU SENSASI DAN KEBENARAN UNTUK MALAYSIA SECARA JUJUR DAN IKHLAS

Tuesday, September 18, 2012

pokok bonzai ohhh pokok bonzai

Pokok bonzai merupakan pokok kecil tetapi bersifat pokok yang besar... Ianya perlu rendang dan cantik.. Kadangkala ada juga yang membentuk pokok menjasi bentuk2 tertentu.... Hohoho... Mesti korang tertanya2 apakah yang menyebabkan aku merepek2 memperkatakan tentang pokok bonzai kqn... Well i would like to tell u this is my new hobby... Baru je berjinak2 lebih kurang 5 bulan... Sekrang ni ada 7 pokok... Tapi nanti2 lah aku tunjuk... Apa yang aku nak bagitau ialah betapa malangnya.nasib aku ni bila kena tipu dek bonsai... Oleh kerana aku ni jenis yang x retu sabar... Maka senang benarlah ditipu oleh si mangkuk hayun ( cela**).. Hari tu aku ada pergi rumah anak murid aku... Punya lah suka dengan pokok bonzai maka aku tertarik dengan satu pokok no yang kedudukannya membaring.. Kira uniklah... Aku pun tanyalah harganya... Mak aiii 300rm wa cakap lu... Tawar punya tawarlah dapatlah rm 200.. So dalam hati berasa amat beruntung... Untul memudahkan kerja aku hantar ke nursery untuk di salin paau... Lagi sekali tipah tertipu... Kedai tu.jangka harganya sekitar bawah rm150... And boleh ditawar lagi... Bila aku tanyaana pokok harga rm200. ..... Wow terbwliak bijik mata aku... Cantik gila... Ada 5 tingkat.... Huhhhh so nasihat aku lain kali belilah di.nursery ya... Hak hak hak.... Ptuih... Redha je lah dah kena tipu.... Tapi insyaallah minat akan diteruskan...

No comments:

Post a Comment