SEGALA YANG AKU TULIS DI SINI HANYALAH PENDAPAT PERIBADI AKU. JANGAN DIPUTARKAN.. SEGALA RESPOND KEPADA BLOG INI ADALAH DI ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI

SELAMAT DATANG

TERUSKAN MELEKAT! HARI-HARI MAU SENSASI DAN KEBENARAN UNTUK MALAYSIA SECARA JUJUR DAN IKHLAS

Sunday, March 30, 2014

Masalah hujub (riak dan takabur)

Aku ni memang tidak sempurna tetapi masalahnya untuk menutup ketidaksempurnaan itu, kadangkala aku suka sangat berbuat sesuatu untuk menunjukkan aku ni hebat. Masalah yang kadang-kadang membuatkan orang meluat dengan aku. Cuma aku ni jenis tidak diri. Kalau orang mengutuk pun, aku buat tidak kisah je. yang penting aku cuba menonjolkan bahawa aku ni sempurna. Walhal, kita tahu bahawa manusia tidak pernah sempurna.

Aku selalu sedapkan hati sendiri dengan menyatakan bahawa aku ni tidak hujub @ riak, dan aku anggap tidak salah sebagai gurauan semata-semata. walhal kalau kita dah bangga diri tu dengan sendirinya kita dah dianggap sebabagi riak.

Risaunya aku... cuma percayalah jauh dilubuk hatiku, aku tidak berniat untuk bangga diri.. Maafkan aku ya... (walaupun aku terus melakukannya)

1 comment: