SEGALA YANG AKU TULIS DI SINI HANYALAH PENDAPAT PERIBADI AKU. JANGAN DIPUTARKAN.. SEGALA RESPOND KEPADA BLOG INI ADALAH DI ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI

SELAMAT DATANG

TERUSKAN MELEKAT! HARI-HARI MAU SENSASI DAN KEBENARAN UNTUK MALAYSIA SECARA JUJUR DAN IKHLAS

Tuesday, April 5, 2011

CErita tempat kerja (nak ngumpat sikit)

Aku waktu muda dulu boleh lah dikatakan orang yang agak rajin dan berkaliber.. Cuma bila dah lama sikit, mulalah nak tunjuk perangai bagus.. Walhal taklah sebagus mana..

Aku ada sedikit kisah kat tempat kerja aku ni... Kita memang biasa bekerja dengan ramai orang... Dalam ramai-ramai tu, mesti ada yang rapat dengan kita..

Yang menjadi masalah ialah, apabila kita telah rapat dengan rakan sekerja, dan rakan sekerja mengambil kesempatan ke atas kita. Sebagai contoh, kita kena coverkan kerja dia walaupun dia tak siap.. kadangkala tu yang lebih memedihkan hati apabila kita terpaksa menipu demi menjaga aib dirinya..

Aku memang bengang bila orang ambil kesempatan.. aku pun suka juga ambil kesempatan, tapi pada pada lah. Jangan berlebihan..

Sekarang aku dah bengang.. (bukan bengong), cuma masalahnya dia ni kawan.. tapi caranya membuatkan aku terfikir samaada nak kawan atau tak dengan dia???

P/s: 1. macam budak sekolah rendah pulak nak kawan atau tak kawan
2. aku sibuk cakap tak nak kawan dengan orang, diorang ni sebenarnya nak ke kawan dengan aku

No comments:

Post a Comment