SEGALA YANG AKU TULIS DI SINI HANYALAH PENDAPAT PERIBADI AKU. JANGAN DIPUTARKAN.. SEGALA RESPOND KEPADA BLOG INI ADALAH DI ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI

SELAMAT DATANG

TERUSKAN MELEKAT! HARI-HARI MAU SENSASI DAN KEBENARAN UNTUK MALAYSIA SECARA JUJUR DAN IKHLAS

Tuesday, March 22, 2011

kedai mamak: tipah tertipu

Semalam anak aku demam, so aku pun nak pi klinik. Time tu dah pukul 6.45 petang... So ronda-ronda, klinik semua dah tutup... Diorang bukak balik dalam jam 7.25... masa tu perut aku dah lapar gila.. bini aku pun sama juga.. yelah hujan dan kitaorang tak makan lagi.. So, masa aku nak pergi farmasi sebab nak beli termometer untuk anak aku, aku pun singgah kat kedai mamak sebelah dia dan order dua bungkus roti canai sardin. Semasa menunggu pesanan sampai, aku tanya2lah dengan mamat mamak (katanya) yang sedang memasak roti canai tu.

Aku tanya nama dia, dia jawab nama dia MUTHU.. What??? so aku tanya lagi agama apa??.. Dia jawab agama Hindu, aku terus takut nak makan sebab was was.. yang pelik tu kedai tu ada tulis ALLAH Muhammad dan ayat alquran kat dinding dia... Menipu namanya ni... Mana boleh tukang masak bukan ISlam memasak di kedai ISLAM...

JAdi, aku nak advice kalau nak ke kluang jangan ke kedai MAMAK di sebelah farmasi dekat dngan sungai... sebab tukang masak dia namanya MUTHU.. aku ni jiwa 1Malaysia tapi bab makan kena jaga beb,...

tak silap aku namakedai makan tu Restoran Jamilah..

4 comments: