SEGALA YANG AKU TULIS DI SINI HANYALAH PENDAPAT PERIBADI AKU. JANGAN DIPUTARKAN.. SEGALA RESPOND KEPADA BLOG INI ADALAH DI ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI

SELAMAT DATANG

TERUSKAN MELEKAT! HARI-HARI MAU SENSASI DAN KEBENARAN UNTUK MALAYSIA SECARA JUJUR DAN IKHLAS

Wednesday, April 14, 2010

Kasihan pada Iran... Apa tindakan kita??


Aku dengar-dengar ura-ura nak menyekat ekonomi Iran bakal menjadi kenyataan.. Aku betul-betul jadi angin satu badan... Selalu sangat negara-negara ISLAM ditindas dengan jayanya tanpa pembelaan yang sewajarnya

Walaupun negara IRAN tu syiah, tapi sepatutnya kita harus tetap bersatu sebab dah namanya pun ISLAM kan? Tapi, nampak gaya makin besar kemungkinan Iran akan disekat.


Sebelum ini memanglah si CHINA membantah, namun sekarang negara tersebut turut sama menyokong untuk menyekat negara IRAN..

Bukan setakat disekat ketenteraan IRAN sahaja, malah ynag turut disekat ialah kewangan... Kalau wang pun dah disekat, maka pasti kebuluran akan melanda.

Malaysia join OIC, tapi sampai sekarang aku tak nampak langsung fungsi OIC. sepatutnya OIC ambil tindakan wajar untuk menghalang penyekatan ini.. OIC pun ada silapnya, semua negara masih memikirkan negara sendiri aja. So, bila tak ada kesatuan yang sebenar, semua orang buli kita.

Teringat pula satu quote, sebatang lidi mudah dipatahkan, tapi kalau seberkas lidi confirm susah...

No comments:

Post a Comment